sobota, 23 listopada 2013

Ciasto Marchewkowe

Hejka,
dzisiaj taki szybki pościk, bo  mam gości. Jak widać w tytule dzisiaj podam Wam przepis na fenomenalne ciasto marchewkowe. Wykonanie cista jest bardzo łatwe, a cisto jest efektowne. Dużo osób jak zobaczy ten post pomyśli fuuuu. Tak ja też jak pierwszy raz usłyszałam, że moja mama piecze ciasto marchewkowe tak zareagowałam (miałam jakieś 9 lat). Wczoraj kiedy wymyślałam menu stwierdziłam, że zrobię coś jesiennego. Wymyśliłam ciasto marchewkowe tylko był problem z przepisem. Tu mogłam liczyć na moją mamę, która znalazła przepis.

Składniki:
- 2/3 szklanki mąki pszennej
- pół szklanki cukru
- 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka cynamonu
-1/4 gałki muszkatołowej
- 1/4 łyżeczka soli
- 1/3 szklanki oleju rzepakowego lub z orzechów włoskich
- 2 jajka
- 1 szklanka posiekanych orzechów włoskich
- 1 szklanka startej na średnich oczkach marchewki

1. W jednym naczyniu mieszamy składniki suche: mąkę, cukier, sól, proszek, sodę i przyprawy.
2. W drugim naczyniu roztrzepujemy jajka z olejem
3. Połączyć zawartość obu naczyń 
4. Dodać marchewkę i orzechy i wymieszać wszystko łyżką
5. Formę o średnicy 20 cm. wyłożyć papierem do pieczenia 
6. Do formy dodać ciasto 
7. Piec w temperaturze 175ºC przez 40-45 minut.

Smacznego :)

W orginalnym przepisie jest jeszcze ananas ale ja z niego zrezygnowałam. 
Nie mam zdjęć bo ciasto zostało już zjedzone.


Pozdrawiam,
Marta <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz